Äntligen tillbaka efter två låånga men lärorika år!!

Just nu står jag i ett isbad och försöker få tiden att gå fortare!



Tisdagar är verkligen fullbokade. Intervaller 06.30 och sen hinner jag nästan i tid till skolan klockan 8 (utan att duscha, fräscht...). På första lektionen äter jag min frukost och glömmer lyssna på föreläsningen haha sen är jag fast i skolan tills 18.00 fast tack och lov så har jag 1,5 timmes lunch så då hinner jag hem om för att äta och packa väskan till kvällens träning så jag kan gå direkt från skolan och spara lite tid på kvällen. Jag hinner iaf inte bli rastlös!

Loppet gick bra i fredags men uppladdningen va verkligen kass. Asså innan ett lopp är det viktigt att va positiv och bara fokusera på det som man faktiskt kan påverka men shit så mycket som gick emot mig. Vi skulle få våra tävlingskläder och skor på samlingen en timme innan vi skulle åka till loppet men det fanns varken joggingskor eller spikskor i rätt storlek för mina små fötter så jag fick tävla i mina tunga joggingskor utan något grepp överhuvudtaget och jag måste säga att tävlingskläderna är hemska! Sitter klistrade som ett extra skinn på kroppen. Som pricken över i funkade inte Spotify så det blev en lång bussresa ;) men men, när vi väl va på plats laddade jag om och allt gick fint. Blev ingen tid att hurra för men förutom mycket trängsel i starten höll jag uppe tempot och placerade mig som nummer fyra av tjejerna i laget och det gäller att va bland topp fem för att bidra så jag gjorde vad jag skulle. Och det va ett roligt lopp som verkligen va lärorikt, och framför allt så är jag tillbaka och tävlar efter två års smärta och rehab!!!


Igår va det laborday så vi fick långhelg och den fylldes med träning, plugg och tid med mina roommates.
Vi tre svenskar åkte till Dallas för att rösta.

Och hade med oss lite internationellt stöd med ;)


När vi ändå va i Dallas passade vi på att shoppa!



För att spara på hälsenan har jag haft två löpfria dagar, istället blev det 2 timmar på crosstrainern i söndags och 1 timme + styrka igår. Och det plus isning och mycket stretching verkar ha gett resultat för kände ingenting på intervallerna idag, gissa vem som är lycklig igen!

Och trots att detta inlägget redan är för långt måste jag bara visa hur fint Gabi och jag har gjort med mina foton på rummet, sover så mycket bättre med min familj, mina fantastiska vänner och älskade David på väggen bredvid sängen!



Kommentera här: