Helsingborg

Tjo! I måndags startade jag dagen som vanligt med träning och körlektion, sen tog jag tåget till Helsingborg för att umgås med Isabell. Vi tränade (såklart) och på kvällen kollade vi på hennes killes fotbollsmatch, så härligt i kvällssolen!!
Mångstegshopp på passet hemma i Isabells trädgård.

Tisdagen startade med frukost i solen!

Och fortsatte med ett häckpass, jag fick jättebra hjälp från både Isabell och hennes tränare :) sen åt vi lunch i en supermysig skog, ja ni ser själva på bilderna! Visst är det fint?!

På kvällen åkte jag till Malmö och sprang intervaller! Trodde bara att jag skulle få springa ett tröskelpass så blev så glad för att det blev intervaller så sprang alldeles för fort och sprängde mig redan på första intervallen haha men det blev ändå ett riktigt bra pass! 2x(2km,1km,500m) med 90sek vila + 10 tekniklopp på gräsplanen

Idag blir det träning, körlektion och sen jobb till 21.30 så det blir en lugn Valborg för mig ;)

Banankaka

Här kommer receptet på banankakan (/brödet) som vi hade med på stranden igår. Det blir ganska torrt så är godast med lite bär och kvarg eller yoghurt till tycker jag.

Ingredienser (1st)

2 mogna bananer

3 ägg

2 dl kvarg/keso/yoghurt (naturell)

0,5 msk flytande honung

0,5 dl vatten

1,5 dl kokosmjöl

4 tsk bakpulver

1 msk kanel

1 tsk kardemumma

1 tsk vaniljpulver

1 nypa salt

Mosa bananerna med en gaffel.

Rör samman med ägg, kvarg, honung och vatten till en smet.

Blanda de torra ingredienserna i en bunke.

Sikta ner mjölblandningen i smeten och blanda väl.

Smöra och bröa en brödform med kokosolja och kokosflingor.

Stjälp ner smeten (den ska vara ganska fast) jämnt i formen.

Gädda i mitten av ugnen (170 grader) i ca 45 minuter eller tills kakan är fast och nästan torr.

Låt svalna på galler.

Smaka och njuut!

Är det verkligen april?!

Hejsan svejsan! Måste säga att min helg har varit helt underbar. Skulle gått badvaktarutbildningen men blev ändrade planer, och även om jag verkligen ville gå på den så va det tur att jag fick va ledig denna helgen när vädret va så fint. Har ju känts som värsta sommaren och det är fortfarande april!!

I lördags åkte jag till Malmö tidigt för att springa backintervaller, första gången jag är i Rosengård och självklart gick jag av på fel busshållplats o gick vilse haha men när jag väl kom dit gick allt super. Är jättenöjd med passet! Efteråt blev det en mysig lunch med Caroline (har varit i USA i 8år) som va snäll och offrade flera timmar av sin lördag för att hjälpa mig med papperna om lägenheten. Sen hann jag med en snabbis med Patricia innan det bar av hemåt för grillning.

Söndagen blev också en riktig sommardag. Tränade i shorts och linne!! 45 min distans + 70 min boxning
Typ resten av dagen hängde jag på stranden med Sofia. Solade, badade, hade picknick och bara njöt.

Jordgubbar, melon, vindruvor, paleo chokladbollar och nyttig banankaka! Nyttig, somrig och riktigt mumsig picknick.