Yddingeloppet

Igår va det tävling i torup, 6km i yddingeloppet. Det gick hyfsat men inte mer än så för mig. Har alltid problem med min astma nu när det går över till att bli kallare, sen när jag har hunnit vänja mig brukar det funka okej men just nu är det lite jobbigt. Va sjukt frustrerande att komma i mål med en massa krafter kvar i benen men det går ju inte precis att pressa sig när man redan efter typ en halv kilometer börjar få problem med andningen och luftrören börjar pipa när man andas. Tiden blev faktiskt ändå okej med tanke på backarna så får ju se det som ett gott tecken att 4min/km i backar kändes så pass lugnt ändå.

Bokskogen är iaf hur fantastiskt fin som helst så det va ändå en upplevelse och där va många duktiga löpare från yif som sprang bra.







Vi hade som alltid en mysig picknick efteråt!



Typ världens största äpple!
Och vi hittade faktiskt några billiga shoppingfynd!
När vi kom hem städade jag lägenheten och lagade middag med David, som gav mig en jättefin blomma och choklad bara för att det va min namnsdag. Blev så glad!!
Resten av dagen ägnades åt att kolla igenom gamla recept, baka och bara va hemma och chilla. Hittade detta "receptet" haha gissar att det är ett av mina första!
Jag är så sjukt sugen på att baka pepparkakor men får försöka vänta ett tag till så igår blev det julskorpor istället.

Idag hinner jag nog inte göra så mycket mer än ett lätt cykelpass på 80 minuter tidigt imorse och jobb 07-19.

Kommentera här: