12 oktober: TÄVLING!

Japp nu har jag sprungit terräng DM i Helsingborg och därmed gjort min första tävling i Sverige på två år! Det va fyra väldigt kuperade kilometer så för att ha en go känsla med mig efter första tävlingen på länge bestämde jag mig för att öppna försiktigt och satsa på en stark avslutning istället. För en gångs skull höll jag mig faktiskt till planen och sprang de första två kilometerna "lugnt" och jag kände mig stark på slutet och är väldigt nöjd med loppet. Tiden och placeringen spelar mig egentligen ingen roll men det va ändå kul att få kliva upp på pallen igen :)
Så här fint va det kring banan!





Och här är en av alla backarna...

Jag känner nog fortfarande av backarna i benen för löpningen har känts ganska tung sedan i söndags, men igår tog jag mig igenom 4x2km på hyfsade tider så nu är jag på gång igen. Nästa tävling blir yddingeloppet om 1,5 vecka.

Kommentarer:

1 Ingela:

Härligt Amanda 😃

Kommentera här: