TEXAS

Hej hopp där hemma!
Tro det eller ej men sen en vecka tillbaka är jag på plats i arlington, Texas. Kom hem från hallerud på måndagen sen va det bara till att packa upp och packa nya väskor för på torsdagen bar det av.



Jag har hört så mycket om hur fantastiskt det är att få komma hit och det är verkligen en dröm MEN de första dagarna va hemska! Det va dokument hit och pappet dit, byggnader här och läkarbesök där.... Och inget gick smidigt, kaos helt enkelt! Framför allt så är det fruktansvärt att va ifrån David och att veta att han är lika ledsen där hemma. Sån himla tur att det finns Skype!!


Nu har det iaf gått lite mer än en vecka sen jag kom hit så jag har hunnit landa, få iordning det viktigaste på rummet och när lagträningarna o skolan kom igång så kändes allt lite bättre. Man kan dessutom inte bo tillsammans med bättre människor än jag gör så nu trivs jag riktigt bra, det enda som saknas är min David! Här är en bild från första officiella lagträningen, dock efteråt därmed mitt röda face ;)
Det saknas två tjejer på bilden men annars är hela tjejgänget där!

Träningarna har gått kanonbra men det är lite annorlunda att springa i 40 grader än typ 20 där hemma... Vi har bara kört två hårda pass men dom har varit riktigt tuffa men har också gått jättebra så det känns underbart. Vi har första tävlingen redan på lördag, alltså om precis en vecka. Tänk att det är två år sen sist jag tävlade, OMG jag kommer va så nervös men jag längtar självklart otroligt mycket!!

Idag efter intervallerna drog alla hem till coach för lite häng vid poolen, så skönt med en lugn lördag utan en massa stress med papper och sånt.



Nu är det snart dags för pass nummer två för idag! Hör förhoppningsvis av mig här snart igen.

Kommentarer:

1 Elisabeth Östberg :

Jättetrevligt att läsa Amanda och lycka till!

Svar: Tack Elisabeth! :)
Amanda

Kommentera här: